Copii singuri acasa

Protecție și educație pentru copii cu părinți plecați în străinătate

0800 070 040

Oferit de DIGI. Apelabil gratuit pe teritoriul României.
Disponibil luni - vineri între orele 9.30 - 17.30

0314 053 072

Apelabil cu tarif normal din afara teritoriului României.
Disponibil luni - vineri între orele 9.30 - 17.30

Salvati copiii

Pentru părinți

Ce poți face pentru copil

Cum menținem relația cu copilul rămas acasă?

Foto: Salvați Copiii România

Principala consecință a plecării părinților în străinătate este modificarea. Acomodarea cu noua rutină presupune parcurgerea unei perioade de tranziție. Această perioadă poate fi depășită mai ușor de copii dacă părinții conștientizează importanța creării unui plan cu ajutorul căruia legătura părinte-copil să fie menținută la un nivel satisfăcător și după plecarea părinților în străinătate.  În continuare sunt prezentate câteva metode ce pot ajuta părinții să construiască un astfel de plan:

Telefonul mobil
Deoarece telefonul mobil este foarte popular în rândul copiilor, acesta poate fi utilizat și pentru a avea un contact direct cu părintele. Un apel scurt după terminarea orelor de curs sau înainte de culcare nu interferează cu rutina zilnică a copilului și este o modalitate bună prin care părintele își poate manifesta grija față de copil.
Atenție! Încercați să utilizați telefonul mobil doar ca un mijloc de comunicare și manifestare a afecțiunii și nu ca un mijloc prin care controlați sau criticați copilul.

Mail-ul
Copiilor le place să primească ”felicitări” haioase pe mail. O ”felicitare” haioasă pe care este scris ”Mă gândesc la tine” ajută copilul să conștientizeze faptul că el este o persoană importantă pentru părinte și că este mereu prezent în inima acestuia.

Rețelele sociale
Părinții și copiii pot fi ”prieteni” în mediul virtual al rețelelor de socializare (facebook, twitter etc.) Este o metodă eficientă de a monitoriza activitățile copiilor și de a comunica prin intermediul mesajelor postate pe paginile personale.
Atenție! Evitați să utilizați acest mijloc de comunicare pentru a controla copilul sau pentru a-l face de rușine în ”public”, cu sau fără intenție.

Skype
Acesta este un program care poate fi descărcat de pe internet gratis sau pentru un preț mic, cu ajutorul căruia părintele și copilul pot comunica verbal prin intermediul calculatorului. Astfel se pot economisi minutele de telefonie, fără a pierde posibilitatea de a petrece un timp de calitate împreună. Dacă părintele are un microfon, boxe și o cameră web atașate la computer, poate fi aproape de copil cu ajutorul acestui program.

Mesajele text
Părinții pot deveni rapid experți în trimiterea de mesaje, dacă proprii copii îi vor învăța cum să o facă… Nu folosiți niciodată această metodă pentru a vă exprima furia, îngrijorarea sau pentru a controla copilul.

Filmele
Trimiteți-i copilului un bilet la un film adecvat vârstei lui. Mergeți și dumneavoastră să vedeți acel film și apoi discutați cu el pe o rețea de socializare.

Anticiparea pozitivă
Anticiparea pozitivă presupune planificarea unor activități viitoare cu copiii, astfel ca ei să aștepte cu entuziasm momentele petrecute cu părintele care locuiește departe de ei. Stabiliți-vă un obiectiv legat de un eveniment care urmează să se întâmple și căutați soluții pentru îndeplinirea acelui obiectiv în cadrul fiecărei întâlniri cu copilul. Copiii vor avea un sentiment de control asupra întâlnirii în timp ce căutați soluții pentru rezolvarea problemei și vor aștepta cu nerăbdare următoarea întâlnire.

Exemple de anticipare pozitivă: planificați o excursie cu cortul împreună. Conversațiile telefonice, e-mail-urile etc. pot fi momente foarte bune în care să planificați o excursie de vară cu cortul sau chiar un weekend prelungit. Poate obiectivul va fi un eveniment sportiv, un concert sau chiar o călătorie cu mașina. Creșteți entuziasmul copilului planificând cum să atingeți împreună obiectivul. Creați o pușculiță virtuală pentru a-l învăța pe copil să-și economisească un buget pentru evenimentele speciale.

Sistematic, alegeți o metodă sau două și încercați-le împreună cu copilul dumneavoastră. Identificați metodele care se potrivesc mai bine stilului dumneavoastră relațional și rețineți: obiectivul general al planului  este dezvoltarea unei relații pozitive cu copilul și nu doar ”bifarea” lui sau utilizarea acestuia în scopul de a controla/critica copilul.