Apelabil cu tarif normal din afara teritoriului României.
Disponibil luni - vineri între orele 9.30 - 17.30
Proiect finanțat de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni.
Conținutul acestui website nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.
Când dorim să învățăm copilul un comportament sau o deprindere nouă (ex. să spele singur vasele, să gătească singur ceva simplu etc.) este bine să plecăm de la ceea ce știe el deja să facă și să ținem cont de resursele lui mentale, sociale și emoționale. Dezvoltarea încrederii în sine trebuie să fie baza oricărui proces de învățare, indiferent dacă copilul rezolvă o problemă la matematică sau dacă învață să se lege singur la șireturi. Trebuie să luăm în considerare modul în care vorbim cu copilul și tipul de mesaje pe care le transmitem.
Cum putem face acest lucru:
Pentru a conștientiza mai des calitățile copilului dumneavoastră vă propunem un mic exercițiu. Realizați un calendar sau o agendă în care pe o perioadă de 10 zile notați calitățile, abilitățile, deprinderile, aspectele pozitive sau alte lucruri interesante pe care le observați la copilul dumneavoastră. Acest exercițiu vă va ajuta să observați acele comportamente pozitive pe care uneori le ignorăm, le uităm sau le considerăm ca fiind absolut normale. Veți constata cât de multe lucruri grozave face sau știe copilul dumneavoastră…
1 | Îmi spune ”Mulțumesc” de fiecare dată când îi ofer ceva |
2 | A adunat jucăriile după ce s-a jucat cu ele |
3 | S-a bucurat când a ascultat povestea preferată |
4 | ….. |
5 |
….. |